تشریفات کیمیا طراح و برگزار کننده جشنهای باشکوه شما

همه چیز راجع به کیک عروسی

کیک عروسی

وجود کیک عروسی یکی از الزامات و روسم قدیمی در جشن های عروسی است که چه در ایران و چه در کشورهای دیگر است. در طی مراسم عروسی عروس و داماد کیکی که عمدتا تزیین شده، بزرگ و چند طبقه می باشد را در حضور مهمانان خود برش می دهند. قسمتی از آن را در دهان می گذارند تا در شب شروع زندگی مشترک خود، کامشان شیرین شود.

زیبایی کیک عروسی همواره مهم بوده زیرا بریدن کیک، بخشی از مراسم عروسی است که توجه تمام مهمانان به عروس، داماد و کیک می باشد. از طرفی اغلب کیکی پند طبقه و بزرگ سفارش می دهند تا تمام مهمانان بتوانند از آن میل کنند و کام خود را شیرین کنند.

اما از طرفی، بعضی از عروس و دامادها ترجیح می دهند تا کیک کوچکی برای اجرای مراسم برش آن توسط عروس و داماد تهیه کنند. مهمانان نیز با همان شیرینی های موجود که برای پذیرایی در نظر کرفته شده، کام خود را شیرین کنند.

در قسمت گالری تصویر بخش خدمات جانبی بعضی از مدل ها پیش نهادی براتون نمایش داده شده است.

تاریخچه کیک عروسی

تاریخچه این کیک به زمان امپراتوری روم در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. اما مطمئنا نه به شکل امروزی! در ابتدا تنها نوعی نان برای عروسی تهیه می کردند، اما به مرور زمان طعم خاص شیرینی نیز به آن افزوده شد. رسمی که امروزه عروس و داماد کیک را برش می دهند و سپس در دهان یکدیگر می گذارند تا کام هم دیگر را شیرین کنند، در گذشته به گونه ای دیگر بود. 100 سال قبل از میلاد، زمانی که طعم شیرینی به نان اضافه شده بود؛ در طی مراسم عروسی یک تکه نان سفت و شیرین یا کیکی همراه با میوه برای داماد بود. داماد بعد از میل کردن بخشی از آن، باقی مانده آن را به شکل خورد شده بر سر عروس می ریخت! در قرن هفدهم مردم میلادی شکر قنادی را به نان و شیرینی اضافه کردند. کیک به سبک غربی در کشور بریتانیا بوجود آمد و روش‌های تزیین آن مانند استفاده از خمیر فوندانت، یخ‌ چینه مجلل (رویال آیسینگ) در این کشور توسعه پیدا کرد. در قرن نوزده، ملکه ویکتوریا برای اولین بار در مراسم خود، کیکی به شمایل امروزی و چند طبقه را رونمایی کرد. کیکی باشکوه بود با 36 سانتی متر عمق، ۲٫۸ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع! به همین منظور است که این مدل کیک ها با عنوان کیک عروسی ویکتوریایی شناخته و رواج پیدا کرده است.

انواع کیک عروسی

کیک عروسی یکی از خوان های موجود در تشریفات کیمیا می باشد! برای تهیه کیک عروسی می توانید از بین بی شمار مدل های کیک موجود، نزدیک ترین به سلیقه خود را انتخاب و سفارش دهید. اما در ابتدا لازم است با تعدادی از انواع کیک عروسی آشنایی یابید. در ادامه به پرطرفدارترین های آن ها اشاره خواهیم کرد:

1- کیک با رنگ های سفید و طلایی

اگر دقت کرده باشید سفید، پر کاربردترین رنگ برای کیک های عروسی می باشد که زیبایی چشمگیر و خاصی دارد. طلایی نیز از دیگر رنگ های پرکاربرد در این نوع کیک ها می باشد. حال ترمیب این دو رنگ در کنار یکدیگر می تواند زیبایی دوچندانی را به کیک عروسی ببخشد.

کیک با رنگ سفید و طلایی

2- کیک هایی همراه با فونت و تزیینات

کیک های دارای فونت از جذابیت خاصی در عین سادگی برخورداند که اگر عروس و داماد به دنبال طرحی ساده و شیک هستند می توانند این مدل را سفارش دهند

کیک همراه با فوندانت و تزئینات

3- کیک با طرح برجسته تور

این کیک به تقلید از تور لباس می باشد. انتخاب عروس و داماد می توانند یک طرح شبیه لباس عروس باشد که به صورت برجسته بر روی کیک طراحی شده است. این مدل کیک برای کسانی که به دنبال ایجاد تم در مراسم خود هستند پیشنهادی فوق العاده خواهد بود.

کیک با طرح برجسته تور

4- طرح آمبره بر روی کیک عروسی

ممکن است با شنید نام مدل آمبره به یاد طرح رنگ مو بیفتید و یا طراحی ناخن! اما این گونه نیست و این مدل، طیف های گسترده ای را شامل خواهد شد. این گرایش به تازگی در صنعت کیک پزی هم به کار گرفته می‌شود. در این نوع کیک کنتراست رنگ از ملایم شروع می‌ شود و به رنگ کامل می‌ رسد.

کیک آمبره جز‌ء کیک‌های محبوب سالیان اخیر محسوب می‌ شود.

طرح آمبره بر روی کیک عروسی

5- کیک تزیینی با نقاشی

خوراکی هایی که در مراسم عروسی انتخاب و تهیه می شوند از جمله فینگر فود عروسی، شیرینی، شام و … نقش مهمی در جشن را ایفا می کنند، کیک نیز از جمله خوراکی هاست. و اما کیک تزیینی با نقاشی! ممکن است این مدل را بیشتر بر روی کیک های تولد دیده باشید اما لازم به ذکر است این مدل کیک ها با طرح های نقاشی شده ساده و شکیل، برای مراسم عروسی نیز کاربرد دارد.

کیک تزئینی با نقاشی

6- کیک آبرنگی

این کیک شباهت زیادی به کیک های نقاشی شده دارد و جزو کیک های هنری و منحصر به فرد است که رنگ های به کار رفته شده در کیک نیز به انتخاب عروس و داماد و منطبق با نظرات آن ها استفاده می شود.

استفاده از رنگ های ملایم و نود طرفداران زیادی دارد که می تواند نظر هر عروس و دامادی را نیز به خود جلب کند.

کیک آبرنگی

7- کیک های بافت دار

این مدل کیک ها که در سبک مینیمال قرار می گیرد، با استفاده از طرح های خاص و ساده طراحی می شود و در تزیین آن ها اغلب از رنگ های ملایم و روشن بهره می برند.

کی بافت دار

8- کیک های برهنه

زیبایی در سادگیست! از طرفی در نظر داشته باشید که کیک های پرزرق و برق و گران قیمت همیشه جذاب و زیبا نیستند. (این موضوع تنها به کیک محدود نمی شود و شامل هر چیزیست)

پس بهتر است این تفکر غلط که در ذهن های ما ریشه دوانده را از خود دور کنیم و فارق از این فکر که هر چیز گرانی زیباست، کیکی را انتخاب کنید که مطابق سلیقه است.

کیک های برهنه و ساده از پرطرفدارترین مدل های کیک می باشد که در عین سادگی زیباست. البته می توان با خامه، گل و … تزیینات ساده ای به آن اضافه کنید.

کیک برهنه

9- کیک گلدار

استفاده از گل ها در تزیینات کیک عروسی بسیار رایج است. استفاده از گل های رنگارنگ در تزیینات کیک، خصوصا در عروسی های تابسانی ایده ای خارق العاده است. گل رز هم که همیشه در بورس است و مطابق مد! می توان از گل رز در رنگ های مختلف برای تزیین بهره برد.

کیک گلدار
کیک عروسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.